Regulamin umieszczania prac na forum

Każdy użytkownik proszony jest o zapoznanie się z regulaminem

Moderatorzy: Miryoku, kociara81, Preity

Awatar użytkownika
Vampircia
administrator
Posty: 2475
Rejestracja: 28 gru 2009, 10:40
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Regulamin umieszczania prac na forum

Postautor: Vampircia » 29 gru 2009, 11:42

Drogi nowy użytkowniku,
Regulamin ten powstał w dużej mierze dzięki sugestiom innych aktywnych użytkowników. Ma on służyć przede wszystkim wam, nie mnie. Jeśli uważasz, że powinien zostać zmieniony, najpierw zostań aktywnym członkiem naszej społeczności, dopiero potem sugeruj zmiany. Proszę, nie zaczynaj swojej przygody z forum od łamania regulaminu, a potem żądania by naginano go specjalnie dla twoich potrzeb.
Wdzięczni
pozostali użytkownicy tego forum


1. Umieszczać swoje prace mogą tylko użytkownicy, którzy mają na koncie przynajmniej 3 posty (z wyłączeniem działu Hydepark, Przywitaj się i Kibelka, w których posty nie są naliczane).

2. Każda praca musi znajdować się we właściwym dziale.

3. Tytuł tekstu powinien znajdować się w nazwie tematu.

4. Nie można wrzucać każdego rozdziału jednego fanfika/opowiadania jako oddzielnego tematu.

5. W nazwie tematu i jego opisie musi znajdować się nazwa fandomu, z którego pochodzi tekst (tyczy się tylko fanfików), np. „Gwiezdne Wojny”, „Naruto” itp. Nazwa tematu powinna opierać się na schemacie: [Fandom] Tytuł. W przypadku, gdy w dziale jest przynajmniej 10 fików (tematów) do danego fandomu, utworzony zostaje odrębny dział. Jeśli fanfik jest crossoverem, należy umieścić go w dziale pasującym do pierwszego wymienionego tytułu.

6. Każdy tekst musi zawierać krótki opis na samym początku. Uwierzcie, że to zdecydowanie ułatwi czytelnikom życie. Oto przykładowy opis, na którym można się wzorować. Nie musi zawierać wszystkich podpunktów, ale starajcie się uwzględnić najważniejsze informacje:

tytuł: "Władza absolutna"
fandom: One Piece
opis: Sugestywna rozmowa między Jango i Kuro.
ostrzeżenia: lekkie aluzje yaoi
znajomość fandomu: wskazana
status: skończony

W przypadku opowiadań należy też podawać gatunek, np: fantastyka, realizm itp.

7. Teksty powinny być napisane względnie poprawną polszczyzną. Nie będziemy was ścigać za każdy błąd, ale pamiętajcie, że jeśli wy nie będziecie szanować czytelnika, czytelnik nie będzie szanować was.

8. Jeśli tekst (szczególnie tyczy się to tych 18+) zawiera treści kontrowersyjne, które mogą zszokować duże grono użytkowników powinien zostać opatrzony odpowiednim ostrzeżeniem w opisie. Można sobie pomóc słowniczkiem terminów fanfikowych. Tekst 18+ powinien zostać odpowiednio oznaczony na początku nazwy tematu.

9. Zabrania się umieszczania prac, które łamią polskie prawo.

10. W przypadku tekstów wielorozdziałowych fragment fanfika/opowiadania umieszczony w jednym poście nie powinien być krótszy niż dwie strony (czcionką Times New Roman 12, pojedyncza interlinia). Przykładowo: jeśli piszesz rozdziały, które mają po stronie długości, w jednym poście muszą się znaleźć przynajmniej dwa rozdziały. Ma to na celu wyeliminowanie przypadków traktowania forum jak bloga. Nie dotyczy to drabbli, ficletów, oneshotów, poezji oraz tekstów w dziale Wyzwania twórcze.

11. Treść tekstu powinna być zawarta w poście, a nie w formie linka do innej strony.


Łamanie regulaminu będzie skutkowało przenoszeniem tematu do kibelka do czasu aż użytkownik go poprawi. W niektórych przypadkach temat może nawet zostać usunięty.
Obrazek

Wróć do „Regulamin”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość